Algemene

VOORWAARDEN

1. DEFINITIES In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: -Opdrachtnemer: Gospel Sounds, gevestigd te Vitruviusweg 39, 5624 AD te Eindhoven. -Opdrachtgever: de (rechts)persoon die aan Opdrachtnemer, mondeling, schriftelijk, via een website van Opdrachtnemer of op andere wijze, het verzoek heeft gedaan om tegen betaling diensten te verrichten/gebruik te willen maken van de door Opdrachtnemer aangeboden diensten, al dan niet in de vorm van een duurovereenkomst. -Overeenkomst: de wilsovereenstemming tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende de dienstverlening door Opdrachtnemer.

2. TOEPASSELIJKHEID
2.1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever waarop Opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Opdrachtnemer voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

3. OFFERTES EN PRIJZEN
3.1. De door Opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend. Deze offertes zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders is aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever schriftelijk binnen de gestelde termijn wordt bevestigd.
3.2. Offertes zijn gebaseerd op de bij Opdrachtnemer beschikbare informatie. Drukfouten en/of kennelijke vergissingen in publicaties van of namens Opdrachtnemer binden Opdrachtnemer niet.
3.3. Prijzen die Opdrachtnemer vermeldt, zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd, tenzij anders is aangegeven.
3.4. Opdrachtnemer is gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen indien zij aannemelijk kan maken dat tussen het moment van de prijsopgave en uitvoering van de overeenkomst prijsbepalende factoren zijn gestegen door niet voorzienbare ontwikkelingen of niet aan opdrachtnemer toerekenbare omstandigheden.

4. DIENSTVERLENING
4.1. Opdrachtnemer zal de Overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
4.2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit zal altijd in overleg met Opdrachtgever geschieden.
4.3. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
4.4. Opdrachtgever en al degenen van haar zijde dienen bij het uitvoeren van de Overeenkomst de instructies van Opdrachtnemer op te volgen en zich aan haar huisregels te houden. Bij het niet naleven van die instructies en/of huisregels is Opdrachtnemer gerechtigd om het uitvoeren van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
4.5. Opdrachtnemer zal overeenkomstig de specificatie van Opdrachtgever een technisch verantwoorde geluidsopname vervaardigen. Opdrachtnemer levert de geluidsopname aan Opdrachtgever op een CD met daarop “.wav” bestanden van 44.1 khz, 16 bit. Indien levering op een andere wijze dient plaats te vinden, dient Opdrachtgever zulks voor de eerste opname te melden.
4.6. Het aanvragen van (muziek)licenties, het toetsen aan wettelijke- of kwaliteitsnormen en/of het doen van onderzoek naar de mogelijkheid van juridische beschermingsvormen voor Opdrachtgever behoort niet tot de werkzaamheden van Opdrachtnemer, tenzij anders is overeengekomen.
4.7. Alvorens tot productie, verveelvoudiging of openbaarmaking van een geluidsopname wordt overgegaan, dienen partijen elkaar in de gelegenheid te stellen de laatste opnames van het project te controleren en goed te keuren. Indien Opdrachtnemer, al dan niet in naam van Opdrachtgever, opdrachten of aanwijzingen aan productiebedrijven of andere derden moet geven, dan dient Opdrachtgever op verzoek van Opdrachtnemer zijn hierboven genoemde goedkeuring schriftelijk te bevestigen.

5. WIJZIGING VAN DE OVEREENKOMST
5.1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de Overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
5.2. Indien partijen overeenkomen dat de Overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
5.3. Indien de wijziging of aanvulling op de Overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hierover tijdig inlichten.

6. GEHEIMHOUDING
Partijen verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

7. INTELLECTUEEL EIGENDOM EN GEBRUIK
7.1. Alle uit de Overeenkomst voortkomende rechten van intellectuele eigendom -waaronder het merkenrecht en het auteursrecht- komen toe aan Opdrachtnemer. Voor zover een dergelijk recht slechts verkregen kan worden door een depot of registratie, dan is uitsluitend Opdrachtnemer daartoe bevoegd, tenzij anders is overeengekomen.
7.2. Alle door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever verstrekte documenten, opnames, composities en andere materialen of (elektronische) bestanden zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door Opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van Opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt en/of op andere wijze ter beschikking van derden worden gesteld.
7.3. Opdrachtnemer behoudt tevens het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
7.4. De gemaakte werken in opdracht van Opdrachtgever kunnen door Opdrachtnemer worden gebruikt voor reclame en promotionele doeleinden in elke vorm.

8. BETALING
8.1. Na totstandkoming van de Overeenkomst vindt betaling van de begroting plaats door Opdrachtgever. Hierbij wordt de volgende staffel gehanteerd: Betalingstermijn 1: 50% van het berekende (overeengekomen bedrag) plus eventuele overeengekomen kosten (externe huur apparatuur, extern ingehuurde sessie muzikanten) Betalingstermijn 2: 50% van het berekende (overeengekomen) bedrag welke voldaan dient te worden voor overhandiging masters plus eventuele extra gemaakte kosten.
8.2. De eerste betaling (50%) dient direct bij opdrachtbevestiging te worden voldaan, tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Een project wordt pas definitief ingepland wanneer de eerste betaling is ontvangen.
8.3. Alle overige betalingen worden aan Opdrachtgever gefactureerd, in welk verband de door Opdrachtnemer gehanteerde betalingstermijnen als fatale termijn te gelden hebben.
8.4. Als Opdrachtgever nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau, in welk geval Opdrachtgever naast het dan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en/of gerechtelijke kosten, waaronder alle kosten berekend door externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten, verband houdende met de inning van deze vordering of van rechtsoefening anderszins, waarvan de hoogte wordt bepaald op minimaal 15% van het totaalbedrag, met een minimum van Euro 75,- te vermeerderen met BTW.

9. EIGENDOMSVOORBEHOUD
9.1. Geleverde goederen blijven eigendom van Opdrachtnemer totdat de gehele Overeenkomst is voltrokken en Opdrachtgever integraal heeft betaald.
9.2. Opdrachtgever heeft niet het recht onbetaalde goederen aan derden te verpanden of in eigendom over te dragen.

10. ANNULERING
10.1. Partijen kunnen de Overeenkomst schriftelijk annuleren.
10.2. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst geheel of ten dele annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd volgens onderstaand schema: a) Kostenloze annulering van de Overeenkomst is mogelijk tot de 42e kalenderdag voor de dag dat de dienstverlening zal aanvangen; b) bij annulering tot de 21e kalenderdag voor de dag dat de dienstverlening zal aanvangen: 50% van de overeengekomen som; c) bij annulering tot de 7e kalenderdag voor de dag dat de dienstverlening zal aanvangen: 75% van de overeengekomen som; d) bij annulering op of na de 7e kalenderdag voor de dag dat de dienstverlening zal aanvangen: 100% van de overeengekomen som.

11. GEBREKEN EN KLACHTTERMIJNEN
11.1. Klachten over de werkzaamheden van Opdrachtnemer dienen door Opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de Overeenkomst, schriftelijk te worden gemeld aan Opdrachtnemer.
11.2. Indien een klacht gegrond is, zal Opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals is overeengekomen, tenzij Opdrachtgever aantoont dat zulks niet meer mogelijk of zinvol is geworden.
11.3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal Opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 13.

12. OVERMACHT
12.1. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van Opdrachtnemer worden daaronder begrepen.
12.2. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Opdrachtnemer haar verbintenis had moeten nakomen.
12.3. In geval van overmacht aan de zijde van Opdrachtnemer heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten of de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat de Opdrachtgever uit dien hoofde enig recht of vergoeding van schade, kosten of renten kan doen gelden. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever direct op de hoogte stellen van elk geval van overmacht en trachten een voor beider partijen bevredigend alternatief aan te bieden. Wanneer de situatie van overmacht van Opdrachtnemer langer dan 90 dagen heeft geduurd, hebben partijen het recht om de Overeenkomst door schriftelijk ontbinding te beëindigen. Hetgeen reeds ingevolge de Overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.
12.4. Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting als zij daartoe geheel of gedeeltelijk verhinderd of bemoeilijkt is, al dan niet tijdelijk, door een omstandigheid die niet is te wijten aan verwijtbare schuld. Hieronder wordt mede verstaan een als in de vorige zin bedoelde niet verwijtbare tekortkoming van toeleveranciers van Opdrachtnemer en of derden die Opdrachtnemer voor de uitvoering van de Overeenkomst inschakelt.

13. AANSPRAKELIJKHEID
13.1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die Opdrachtgever lijdt door tekortkomingen van Opdrachtnemer en/of (niet-)ondergeschikte hulppersonen bij uitvoering van enige tussen partijen gesloten overeenkomst, tenzij de schade het directe gevolg is van opzet of grove schuld aan de zijde van Opdrachtnemer.
13.2. Opdrachtnemer is evenmin aansprakelijk voor: a) bij Opdrachtgever of derden ontstane schade die het gevolg is van de verstrekking van onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of informatie door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer of anderszins het gevolg is van een handelen en/of nalaten van Opdrachtgever; b) bij Opdrachtgever of derden ontstane schade die het gevolg is van handelen en/of nalaten van door Opdrachtnemer ingeschakelde (niet) ondergeschikte hulppersonen en of anderen derden; c) de geleverde prestaties van de door Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever aanbevolen en/of bemiddelde locaties; d) Fouten in het materiaal, opnames en teksten die door de Opdrachtgever ter hand zijn gesteld; e) Misverstanden of fouten ten aanzien van de uitvoering van de Overeenkomst indien deze hun aanleiding of oorzaak vinden in handelingen van Opdrachtgever, zoals het niet tijdig of niet aanleveren van volledige, deugdelijke en duidelijke gegevens/materialen; f) Fouten van door of namens Opdrachtgever ingeschakelde derden; g) Gebreken in offertes van toeleveranciers of voor overschrijdingen van prijsopgaven van toeleveranciers; h) Fouten in de opnames, composities of de tekst/gegevens indien Opdrachtgever zijn goedkeuring heeft gegeven, dan wel in de gelegenheid is gesteld een controle uit te voeren en te kennen heeft gegeven aan een dergelijke controle geen behoefte te hebben; i) Fouten in de opnames, composities of de tekst/gegevens indien Opdrachtgever het tot stand brengen of laten uitvoeren van een bepaalde demo of proef achterwege heeft gelaten en deze fouten in een dergelijk demo of proef wel waarneembaar zouden zijn geweest; j) Taalkundige, tekstuele of grammaticale fouten.
13.3. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer en de door Opdrachtnemer ingeschakelde derden voor/door Opdrachtgever geleden schade en hun totale vergoedingsplicht beperkt tot maximaal het bedrag van de overeengekomen som.
13.4. Aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor indirecte schade, daaronder begrepen doch niet beperkt tot gevolgschaden, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
13.5. Opdrachtgever is gehouden Opdrachtnemer schadeloos te houden en te vrijwaren voor alle aanspraken van derden die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever, behoudens voor zover deze aanspraken het gevolg zijn van opzet of grove schuld van Opdrachtnemer.
13.6. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer verder voor alle rechtsvorderingen van derden, evenals schaden, boeten, kosten en renten, die verband houden met zaken, rechten, informatie, die Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschaft en of beschikbaar heeft gehouden.

14. ONTBINDING
14.1. Opdrachtnemer kan de Overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen als Opdrachtgever -al dan niet voorlopige- surseance van betaling aanvraagt of verkrijgt, als Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard of anderszins insolvent raakt of als de onderneming van Opdrachtgever wordt geliquideerd of beëindigd anders dan ten behoeve van reconstructie of samenvoeging van ondernemingen. Opdrachtnemer zal wegens deze beëindiging nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
14.2. Bedragen die Opdrachtnemer heeft gefactureerd of zal factureren in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de Overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

15. OVERIGE CONDITIES
15.1. Op de dienstverlening en overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing.
15.2. Geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de Rechtbank te Eindhoven.
15.3. Van toepassing is steeds de versie van de algemene voorwaarden zoals geldend ten tijde van het tot stand komen van de Overeenkomst. Deze worden door Opdrachtnemer eenmalig ter hand gesteld voor of bij het sluiten van de Overeenkomst.